22 maj 2019 | ALLMÄNT

Är du vår nya verksamhetsutvecklare?

Varberg växer - vill du vara med och påverka denna utveckling? Vi söker en verksamhetsutvecklare som vill fortsätta att driva arbetet med våra interna processer framåt, då vår nuvarande kollega går mot nya utmaningar.

VFAB är inne i en spännande tillväxtfas och vi söker nu en verksamhetsutvecklare som vill vara med och utveckla verksamheten framåt. I rollen kommer du att arbeta nära ledningen och driva både strategiska och operativa utvecklings- och förbättringsarbeten. Du har ett särskilt ansvar för att planera, genomföra och förverkliga handlingsplaner och processer och kommer fungera som stöd åt chefer och medarbetare i verksamhetsuppföljningen. Dessutom ansvarar du för uppföljning av vårt målarbete.

Eftersom vi är inne i ett tillväxtskede kommer en stor del av din vardag innebära att arbeta med att utveckla processer, mallar och rutiner. Ingen dag kommer vara den andra lik och arbetsuppgifterna växlar beroende på behov. Vi står också inför att implementera många olika stödsystem de kommande åren, i detta arbete kommer du vara en nyckelperson i att vi lyckas.

Tjänsten är placerad på avdelningen affärsstöd som ansvarar för bolagets frågor kring ekonomi, administration, personal, IT och verksamhetsutveckling med totalt sju medarbetare. I din roll som verksamhetsutvecklare kommer du arbeta brett med frågor som berör samtliga bolagets avdelningar och du rapporterar direkt till ekonomichefen. Då vi är en mindre avdelning hjälps vi åt med stort som smått vilket kräver ett prestigelöst förhållningssätt.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en högskoleutbildning med en inriktning som vi bedömer relevant för tjänsten. Har du erfarenhet av att arbeta som verksamhetsutvecklare är det bra, men än viktigare är att du brinner för att effektivisera processer och att underlätta vardagen för dina kollegor. Det är meriterande om du har erfarenhet av förändrings- och utvecklingsprocesser samt digitalisering/IT-stöd.

För att lyckas behöver du ha ett eget driv, vara lyhörd och affärsmässig samt snabbt kunna sätta dig in i nya frågor. Du värdesätter samarbete och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att fatta självständiga beslut. Vi ser att du har lätt för att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer med människor i din omgivning samt anstränger dig för att hitta lösningar och hjälpa andra. Du har lätt för att planera och prioritera och tar initiativ till att införa förbättringar.

Dina främsta drivkrafter är engagemang samt viljan att bidra och skapa mervärde. Vidare stimuleras du av att arbeta i en organisation som satsar framåt, vill utvecklas och skapa en hållbar framtid.

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet och intervjuer kommer hållas 19 juni.

Om oss

VFAB är kommunens eget fastighetsbolag och bildades 1970. Det är ett helägt dotterbolag till Varbergs Stadshus AB, som i sin tur ägs till 100 procent av Varbergs kommun. 2018 var vi 30 anställda och omsatte 300 miljoner kronor med ett resultat på 16 miljoner.

Vårt uppdrag
Vi ska medverka till utvecklingen av Varbergs kommun genom att bygga, utveckla och förvalta samhällsnyttiga och attraktiva fastigheter, samt bedriva parkeringsverksamhet genom våra parkeringshus.

VFAB har en samlad kompetens indelad i fyra affärsområden: projektverksamhet, fastighetsförvaltning, fastighetsutveckling och parkeringsverksamhet. Kopplat till alla bolagets verksamheter finns även kompetens inom ekonomi, HR, kommunikation och hållbarhet.

Urval och intervjuer

Anställningsform: Tillsvidare
Placeringsort: Varberg
Anställningens omfattning: 100%
Tillträde: Omgående
Sista ansökningsdatum: 7 juni 2019
Intervjuer kommer hållas: 19 juni 2019

Välkommen med din ansökan till: vfab@varberg.se
Ange referens: Verksamhetsutvecklare
Kontaktperson: Emelie Sjögren, HR ansvarig

TAGGAR: